۱۸/۰۱/۱۳۹۷ 516 بدون نظر سیستم های تصفیه فاضلاب , محصولات ,

بحران آب در کشور امری جدی است و چنانچه اقدام های اصولی و علمی صورت نگیرد و از تمام منابع آب در دسترس بدرستی استفاده نگردد، نسل آینده کشور، دچرا چالش های جبران ناپذیری خواهد شد.

کشور ما به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه خشک جهان و با ادامه روند موجود در استفاده از آب، بحران آب را با شدت بیشتری تجربه خواهد کرد.

یکی از منابعی که میتواند نقش مهمی در تأمین آب برخی مصارف ایفا کند، استفاده از فاضلاب های تصفیه شده شهری، روستایی، صنایع و زهاب های کشاورزی است. در جهان پیشرفته، دیگر به فاضلاب به عنوان یک ماده زاید نگاه نمی شود، بلکه از آن به عنوان منابع آب خاستکری یاد شده و حداکثر استفاده از آن به عمل می آید. در کشورهای پیشرفته و پرآب جهان نیز استفاده از این منابع و حتی پسماندهای حاصل از فرآیند تصفیه، کاربرد بسیاری دارد و بسیاری از کشورهای کم آب جهان توانسته اند با استفاده از سامانه های پیشرفته تصفیه، کمبود منابع آب خود را با استفاده از این منابع تا حدود زیادی جبران کنند.

اکنون حجم پساب های تصفیه شده در کشور افزون بر ۸۶۲ میلیون متر مکعب در سال رسیده است و که بر اساس آمارهای موجود، از این حجم مقدار ۵۵۳ میلیون متر مکعب بر اساس بخشنامه های موجود به سازمان های آب منطقه ای تحویل شده و ۲۶۹ میلیون متر مکعب بلا تکلیف است که بخشی از آن نیز بدون استفاده به محیط تخلیه می شود.

بر اساس پیش بینی های انجام شده، حجم فاضلاب های شهری در سال ۱۴۰۰ به پنج میلیون متر مکعب می باشد که بر اساس ۷۰ درصد این آب به صورت پساب قابل استفاده است.

 

سیستم های تصفیه فاضلاب - اروند اکوا

سیستم های تصفیه فاضلاب – اروند اکوا