۰۱/۰۲/۱۳۹۷ 542 بدون نظر بوستر پمپ آبرسانی , محصولات ,

انواع بوستر پمپ :

بوستر پمپ ها از نظر تعدادپمپ به دودسته تک پمپه ودو یا چند پمپه طبقه بندی میگردند

بوستر پمپ تک پمپه :

جهت مصارف آب بهداشتی کم ومتوسط در آبرسانی وصنعتی کاربرد دارد. این نوع بوستر پمپ کاملا یکپارچه بوده وبرای استفاده کافی است که کلکتور ورودی آن به منبع تغذیه آب وکلکتور خروجی آن به شبکه مصرف متصل شده وبرق موردنیاز تابلوی کنترل وفرمان آن تامین میگردد.

بوسترپمپهای دو یا چند پمپه دور ثابت به دودسته با الکتروپمپ پیشرووبدون الکتروپمپ پیشروطبقه بندی میگردد.

بوستر پمپ باالکتروپمپ پیشرو:

این بوستر پمپ هااز یک الکتروپمپ پیشرو(جاکی پمپ ) ویک یا چند الکتروپمپ اصلی تشکیل میشوندمه درآن ظرفیت الکتروپمپ پیشرو کمتر از الکتروپمپهای اصلی است ولی فشار آن بنافشار الکتروپمپ های اصلی برابر است .

بوستر پمپ های بدون الکتروپمپ پیشرو :

این بوستر پمپها دو یا چند الکتروپمپ صلی با مشخصات یکسان بدون استفاده از الکتروپمپ پیشروساخته میشوند.

مولفه های بوستر پمپ :

بوستر پمپها بر اساس دو مولفه اصلی حداکثر مصرف آب و حداقل فشار طراحی میشوندونوسانات ساعتی مصرف آب نیز عامل موثر در تعیین مشخصات آن میباشد .

پمپها با توجه به کارکرد خود در بوستر پمپ به سه دسته تقسیم میشوند .

پمپ اصلی (MAIN PUMP : پمپ یا پمپ هایی که وظیفه تامین تامین هد ودبی کل سیستم را دارند .

پمپ ژاکی (JOCKEY PUMP): هنگامی که دبی مورد نیاز یک سیستم زیاد باشد معمولا از پمپهای بزرگ استفاده میگرددبه تبع آن موتورهای محرک نیزانرژی زیادی برای به حرکت درآوردن پمپ نیاز دارند در الگوی مصرف زمانهایی وجود دارد کهدرخواستی کم باشد ومیتوان این دبی رابایک پمپ کوچک تامین کردونیازی به استفاده از پمپ بزرگ نیست به همین دلیل برای صرفه جویی درمصرف انرژی وهمچنین کاهش استهلاک پمپهای بزرگ پمپی با ظرفیت آبدهی کمتر از پمپ اصلی انتخاب میکنند تابرای مصارف کم فقط این پمپ روشن میشود ونیاز سیستم را برآورده کند. نام این پمپ ژاکی پمپ یا پمپ پیشرو است . برای حالتی که آبریزش درپمپها افت تدریجی فشاردر سیستم وجوددارد ازژاکی برای تامین مجدد فشار استفاده می نمایند.

پمپ رزرو ( standby pump): معمولا در مکانهایی که آبرسانی امری ضروری است ووقفه در آن باعث ایجاد مشکلاتی میشود مانند بیمارستانها و کارخانجات و… پمپی راروی بوستر پمپ قرار می دهند تا درصورت خراب شدن یاتوقف یکی یکی از پمپها این پمپ وارد مدار شود ووقفه ای در آبرسانی ایجاد نگردد. این پمپ راپمپ رزرو می نامند. دربوستر پمپهایی که برای آتشنشانی بکار میرود حتما باید یک پمپ رزرو روی بوستر پمپ تعبیه گردد .

 

بوستر پمپ آبرسانی - اروند اکوا

بوستر پمپ آبرسانی – اروند اکوا